Menu
+31 (0)85 130 24 37 info@bamboemarketing.nl

Het Ontdekkingspakket

Dit pakket is voor u als u wil investeren (zaaien) in de toekomst. Met dit pakket ontdekt u wat de mogelijkheden zijn van Google AdWords. Wij gaan met u een proces door van drie maanden waarbij u de mogelijkheid heeft om de beide netwerken van Google AdWords te ontdekken. Het zoeknetwerk en het display netwerk.

Wat u krijgt

Meer informatie over de definities kunt u hier vinden.

  • Een traject van drie maanden
  • 2 Geoptimaliseerde campagnes
  • 6 Producten adverteren
  • 6 Optimalisatie momenten
  • 3 Reflectie momenten
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Doelgroep analyse
  • Automatische rapportage
  • Instellen conversies

Looptijd & Prijs

De looptijd van dit contract is drie maanden. U betaalt 275 euro per maand waarvan €100 euro per maand voor Google AdWords is en €175 euro per maand investeert u in de uitbesteding.

AdWords budget

Het AdWords budget kan natuurlijk hoger dan €100 euro per maand. Wij raadden wel aan om minimaal €100 euro in AdWords te investeren. Dit is voldoende om mee te experimenteren echter is meer vaak beter. Het hangt ook af van uw markt en website hoeveel budget handig is en wij zullen u helpen bij het vinden van het juiste budget.

Facturatie

Wij regelen het opzetten van het AdWords account voor u. In dit geval zullen wij na ondertekening van de offerte direct een factuur sturen voor het AdWords budget en een voorschot van minimaal één maand. U kunt er ook voor kiezen direct de totaalsom te betalen. We beginnen bij deze structuur pas met de werkzaamheden wanneer het factuurbedrag van het budget is betaald. Vervolgens wordt aan het begin van de maand de nieuwe factuur voor die maand gefactueerd (indien van toepassing).

Proces

Het uitvoeren van het ontdekkingspakket kent vier fases. Meer informatie over de definities van het proces kunt u hier vinden.

Voorbereiden

Voor het uitvoeren van een ontdekkingspakket moeten er vooraf een aantal zaken geregeld zijn. Zo is er een Google AdWords account nodig en moet het helder zijn wat het doel, het budget en de doelgroep(en) zijn voor de campagne. Ten slotte moet er worden gekeken naar welke zoekwoorden relevant en interessant zijn om op te adverteren.

Configureren

De benaming en de algemene instellingen van de campagne moeten worden geconfigureerd en het is noodzakelijk om na te denken over de structuur van de campagne. Elke campagne bestaat namelijk uit meerdere advertentiegroepen en advertenties. Daarnaast moet de automatische rapportage worden ingesteld.

Optimaliseren

De fase van het ontdekkingspakket waarin het budget, de biedingen, de keywords, de advertenties voor elk optimalisatie moment nagekeken en geoptimaliseerd worden. Dit op basis van de resultaten van de voorgaande periode. Het ontdekkingspakket kent zes optimalisatie momenten.

  1. De eerste is een week na de livegang van de campagne.
  2. De tweede is twee weken na de livegang van de campagne.
  3. De derde is een maand na livegang van de campagne.
  4. De vierde is anderhalve maand na livegang van de campagne
  5. De vijfde is twee maanden na de livegang van de campagne
  6. De zesde is drie maanden na de livegang van de campagne.

Reflecteren

De reflectie is de laatste fase van het ontdekkingspakket en bij het ontdekkingspakket zijn er in totaal drie reflectiemomenten. De derde reflectie is tevens de laatste stap in het proces voor een ontdekkingspakket.