Menu
+31 (0)85 130 24 37 info@bamboemarketing.nl

Het startpakket

Het startpakket is ontwikkeld voor de ondernemers die willen proeven van de mogelijkheden van Google AdWords. Er wordt als het ware op zoek gegaan naar vruchtbare bodem.

Wat u krijgt

Meer informatie over de definities kunt u hier vinden.

  • Een traject van één maand
  • 1 Geoptimaliseerde campagne
  • 3 Producten adverteren
  • 3 Optimalisatie momenten
  • 1 reflectie moment
  • Basis zoekwoorden onderzoek
  • Basis doelgroep analyse

Looptijd & Prijs

De looptijd van dit contract is één maand. U betaalt eenmalig €300 euro waarvan €100 euro voor Google AdWords is en €200 euro voor de uitbesteding.

AdWords budget

Het AdWords budget kan natuurlijk hoger dan €100 euro. Wij raadden wel aan om minimaal €100 euro in AdWords te investeren. Dit is voldoende om mee te experimenteren echter is meer vaak beter. Het hangt ook af van uw markt en website hoeveel budget handig is en wij zullen u helpen bij het vinden van het juiste budget.

Facturatie

Wij regelen het opzetten van het AdWords account voor u. In dit geval zullen wij na ondertekening van de offerte direct een factuur sturen voor het totaalbedrag inclusief het AdWords budget. We beginnen bij deze structuur pas met de werkzaamheden wanneer het factuurbedrag is betaald.

Proces

Het uitvoeren van het startpakket kent vier fases. Meer informatie over de definities van het proces kunt u hier vinden.

Voorbereiden

Voor het uitvoeren van een startpakket moeten er vooraf een aantal zaken geregeld zijn. Zo is er een Google AdWords account nodig en moet het helder zijn wat het doel, het budget en de doelgroep(en) zijn voor de campagne. Ten slotte moet er worden gekeken naar welke zoekwoorden relevant en interessant zijn om op te adverteren.

Configureren

De benaming en de algemene instellingen van de campagne moeten worden geconfigureerd en het is noodzakelijk om na te denken over de structuur van de campagne. Elke campagne bestaat namelijk uit meerdere advertentiegroepen en advertenties. Daarnaast moet de automatische rapportage worden ingesteld.

Optimaliseren

De fase van het startpakket waarin het budget, de biedingen, de keywords, de advertenties voor elk optimalisatie moment nagekeken en geoptimaliseerd worden. Dit op basis van de resultaten van de voorgaande periode. Het startpakket kent drie optimalisatie momenten.

  1. De eerste is een week na de livegang van de campagne.
  2. De tweede is twee weken na de livegang van de campagne.
  3. De derde is een maand na livegang van de campagne.

Reflecteren

De reflectie is de laatste fase van het startpakket en vindt plaats nadat de campagne is afgelopen.