Menu
+31 (0)85 130 24 37 [email protected]
Online Marketing Proces

Het Online Marketing Proces

Online marketing is een continu proces die zorgt voor groei. Op deze pagina beschrijven wij dit proces en deze pagina is tevens de inleiding van onze Online Marketing Gids.

Deze gids bevat momenteel in totaal 15 hoofdstukken inclusief deze met de bedoeling om zowel online marketing als geheel te beschrijven en in diepgang.

Dit hoofdstuk beschouwt online marketing als overkoepelend proces met drie fases: analyseren, plannen en implementatie.

Waar het proces begint is variabel en hangt af van de situatie en doelstellingen. Bij Bamboe Marketing beginnen wij met een nulmeting, oftewel de eerste online marketing analyse. Hoe dat gedaan wordt is afhankelijk van uw doelstellingen, product en markt.

Indien het uw doel is om meer klanten te krijgen dan worden de belangrijkste key performance indicatoren (KPI’s) beredeneerd en wordt er gemeten wat de waarde van die KPI’s zijn om een zo duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie.

Vervolgens kunnen de doelstellingen specifieker worden gemaakt en een online marketing advies plan kan op basis van die informatie worden geschreven.

Daarna volgt de uitvoering van het plan oftewel alle taken die uitgevoerd moeten worden om ervoor te zorgen dat de doelstellingen worden behaald. Deze taken verschillen per doelstelling maar kan bestaan uit bijvoorbeeld: link building, social media marketing, zoekmachine advertising, content marketing, website optimalisatie, website ontwikkeling en meer.

Dit was het het einde van het eerste deel van de Online Marketing Gids, ontdek hieronder de andere 15 hoofdstukken van de online marketing gids.

Post Series: De Online Marketing Gids

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *