Menu
+31 (0)85 130 24 37 info@bamboemarketing.nl
Doelen Analyse
Post Series: Online marketing basisgids

Door specifieke doelstellingen te formuleren wordt de groei van een bedrijf meetbaar omdat de resultaten van het bedrijf vergeleken kunnen worden met de verwachtingen en daarnaast creeërt het focus en helderheid.

Veel voorkomende algemene doelstellingen voor online marketing zijn:

Indien het doel is om meer klanten te krijgen is het bijvoorbeeld interessant om te weten hoeveel nieuwe klanten er per week/maand/jaar bijkomen en ook hoe verschillende marketing kanalen prestereren.

Indien het een doel is om naamsbekendheid om te bouwen is het interessant om te weten hoeveel mensen jouw advertenties hebben bekeken.

De belangrijkste vragen:

  1. Wat is het overkoepelende doel voor een bedrijf op dit moment? Voorbeeld: Het vergroten van de winst
  2. Hoeveel in hoeveel tijd? Waarom? 1000 euro per maand erbij over 6 maand omdat we willen groeien.
  3. Waarom niet meer? Onze winst is afgelopen maand met 150 euro per maand gestegen dus is het al uitdagend om in 6 maanden 1000 euro per maand groei te zien.
  4. Hoe is het te meten? Het wordt bijgehouden in de debiteurenadministratie.

Door deze vragen te beantwoorden voldoen de doelstellingen aan het S.M.A.R.T principe (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *