Menu
+31 (0)85 130 24 37 info@bamboemarketing.nl
Analyse
Post Series: Online marketing basisgids

Met een online marketing analyse wordt uw totale online marketing situatie onderzocht en daarbij worden de volgende twee vragen beantwoord:

  • Hoe ziet de online marketing situatie er nu uit?
  • Hoe wilt u dat de online marketing situatie er uit komt te zien over een bepaalde periode van tijd?

Op uw website en op uw social media platformen kan elke klik worden bijgehouden.

De vastlegging van data zorgt ervoor dat u interessante informatie te weten kan komen over de bezoekers van uw website en social media profielen.

Het belang van een online marketing analyse

De voornaamste redenen zijn, zodat u beter uw (mogelijke) klanten leert kennenu weet waar u staat, u weet wat er moet gebeuren en hoeveel investering nodig is om een bepaald doel te bereiken.

U kunt ontdekken wat uw bezoekers interessant vinden, waar ze vandaan komen, hoe ze omgaan met uw website en social media profielen, welk apparaat ze gebruiken(mobiel of laptop) en nog veel meer.

Hoe meer u over uw bezoekers weet hoe beter jij weet hoe u ze kunt helpen bij hun problemen en uitdagingen.

Daarnaast heeft u vast weleens gehoord van het gezegde meten is weten.

Wanneer u niet weet wat de resultaten zijn van de online marketing acties weet u ook niet of het goed of slecht gaat. U tast dan in het duister en kunt geen vorderingen zien.

Dit is al helemaal een no-go wanneer u online marketing uitbesteed omdat u dan betaald maar u weet niet precies waarvoor. dit leidt al snel naar frustratie.

Voorbeelden van informatie verkrijgbaar is via online analytics

  • Hoeveel bezoekers uw website en social media per jaar/maand/week heeft gehad.
  • Welke pagina’s uw bezoekers het meest interessant vinden.
  • Hoe uw bezoekers door uw website gaan.
  • Welke marketingkanalen het meest lucratief zijn.
  • De leeftijd/geslacht/ van uw bezoekers.
  • Waar op uw website bezoekers het meeste klikken.
  • Hoeveel klikken advertenties en posts hebben opgeleverd.
  • Kosten per klik/impressies/conversies.
  • De zoekwoorden waarop u organisch bent gevonden.

Uw Online Marketing Analyse

Nu u weet wat een online marketing analyse is en waarom het belangrijk is en hoe het werkt, kan de volgende gedachtes in u opkomen: “ik heb hier helemaal geen tijd voor” en dat is begrijpelijk.

De analyse is tevens maar de eerste stap en daarom is het belangrijk te prioritiseren.

Wij helpen u graag verder bij het opstellen van een meetplan en kan u op de hoogte brengen van de informatie die aansluit bij uw doelstellingen.

U kunt hieronder uw website-url achterlaten en vervolgens analyseren wij uw huidige online marketing situatie.

Heeft u interesse om zelf u online marketing analyse te doen?

Wat ik op deze pagina heb geschreven is nog maar een peulenschil, op de Google Analytics Acedemy, De officiele website van Google is er nog veel meer te leren over online marketing analyse en u kunt ook een certificaat behalen in Google Analytics.

Analyse tools

Er zijn vele (gratis) tools waarmee u bepaalde aspecten van uw online marketing situatie kunt achterhalen. Hieronder een paar die ik gebruik.

Website technisch:

Zoekwoorden onderzoek:

  • Google keyword planner. Hiermee kunt u achterhalen wat het zoekvolume, de concurrentiekracht, de kosten per klik per zoekwoord is op Google. U heeft een account op Google AdWords nodig om deze tool te gebruiken.
  • Google Trends. Een tool waarmee u kunt bekijken wat het zoekvolume op een zoekwoord is en wat die in de loop der tijd is geweest om zo te kijken of iets populair is of wordt of juist niet.

De prijs voor een online marketing analyse

Op onze homepagina kunt u uw website invullen voor een gratis online marketing quick-scan. Een online marketing analyse daarentegen is wat meer tijdrovend.

Hoeveel tijd een online marketing analyse in beslag neemt hangt af van de omvang van u bedrijf en het aantal websites/pagina’s/producten u wilt onderzoeken.

De kosten voor een online marketing analyse zijn daarom variabel en de prijs moet in overleg worden bepaalt.

This Post Has One Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *