Online Marketing Analyses

Online marketing strategie bestaat uit analyseren en adviseren. Voordat de juiste strategie kan worden beredeneerd moeten er eerst analyses worden uitgevoerd.

Wij doen altijd een bedrijfsanalyse door u een aantal vragen te stellen en raden op basis van uw antwoorden aan welke analyses interessant zijn.

Welke analyses kunnen we voor jou doen?

Bamboe Marketing is een adviesbureau voor (online) groei. Wij hanteren een vaste werkwijze om je organisatie te laten groeien als bamboe; snel en duurzaam. Het begint bij een onderzoek van de huidige situatie en gewenste situatie. 

Wanneer beide situaties helder zijn wordt er een plan gemaakt om van A naar B te gaan. Zodra het plan is gemaakt schakelen wij ons netwerk van specialisten in om het plan te implementeren binnen je organisatie.

1. Bedrijfsanalyse

Het is noodzakelijk dat wij inzicht hebben in uw situatie en uw doelstellingen. De vragen die wij stellen hangt ook af van welke producten interesse naar is, echter zijn er een paar punten die altijd belangrijk zijn voor een online marketing traject.

Tijdens het eerste gesprek wat u heeft met ons zullen wij u vragen stellen rondom deze punten en uw antwoorden bepalen welke producten wij adviseren.

2. Google Ads Analyse

Een Google Ads kan vanzelfsprekend alleen uitgevoerd worden wanneer u al gebruik maakt van Google Ads. Tijdens deze analyse kijken wij of er optimalisaties mogelijk zijn aan uw Google Ads account en beredeneren wij wat daar de impact van is.

3. Doelgroepanalyse

Bij een doelgroep analyse beantwoorden wij de volgende vragen via Google Analytics, social media Analytics en door u een aantal vragen te stellen:

Aan het eind van deze analyse weten wij wie de (online) doelgroep is en kunnen daardoor gerichtere campagnes en advertenties realiseren.

4. Website analyse

Ontdekken hoe uw website presteert op belangrijke aspecten zoals veiligheid, snelheid en resultaat. Een website is naast een marketingkanaal een platform voor uw bedrijf en daarom moet een website analyse antwoord geven op de volgende vragen:

5. Social Media Analyse

In een social media analyse gaat het om de antwoorden op de volgende vragen:

5. Zoekwoordenanalyse

Een zoekwoordonderzoek is het begin van een succesvolle campagne voor een product of producten op het zoeknetwerk. Een zoekwoordonderzoek is een onderzoek naar welke zoekwoorden het meest relevant en lucratief zijn voor uw bedrijf. Voordat er contact is gelegd voeren wij vaak al een beknopt zoekwoordonderzoek uit.

Bij accordatie van bijvoorbeeld het start of ontdekkingspakket voeren wij een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit waarin uw bedrijfsdoelstellingen centraal staan, hieruit volgt een conclusie waaruit wij samen met u een strategie opstellen voor de campagne op het zoeknetwerk. Het resultaat uit dit onderzoek is een shortlist van de woorden die het meest lucratief zijn voor uw product of producten.

Bij de selectie van deze shortlist houden wij rekening met de volgende factoren.

Nadat deze zoekwoorden zijn gevonden zal er een plan gemaakt worden. In dat plan staan de doelstellingen voor de return on investment voor deze zoekwoorden en hoe deze doelstellingen behaald gaan worden.