Bamboe Analyses
Online marketing strategie bestaat uit analyseren en adviseren. Voordat de juiste strategie kan worden beredeneerd moeten er eerst analyses worden uitgevoerd.
Wij doen altijd een bedrijfsanalyse door u een aantal vragen te stellen en raden op basis van uw antwoorden aan welke analyses interessant zijn.

1. Bedrijfsanalyse
Het is noodzakelijk dat wij inzicht hebben in uw situatie en uw doelstellingen. De vragen die wij stellen hangt ook af van welke producten interesse naar is, echter zijn er een paar punten die altijd belangrijk zijn voor een online marketing traject.
- De doelstellingen van u en uw bedrijf
- De strategie van uw bedrijf
- De huidige situatie van uw bedrijf
- De unieke punten van uw bedrijf
- De producten van uw bedrijf en de marges daarop
- Prestaties van marketingkanalen (SEA, SEO, social media, e-mailmarketing etc.)
Tijdens het eerste gesprek wat u heeft met ons zullen wij u vragen stellen rondom deze punten en uw antwoorden bepalen welke producten wij adviseren.
2. Google Ads Analyse
Een Google Ads kan vanzelfsprekend alleen uitgevoerd worden wanneer u al gebruik maakt van Google Ads. Tijdens deze analyse kijken wij of er optimalisaties mogelijk zijn aan uw Google Ads account en beredeneren wij wat daar de impact van is.
3. Doelgroepanalyse
Bij een doelgroep analyse beantwoorden wij de volgende vragen via Google Analytics, social media Analytics en door u een aantal vragen te stellen:
- Wat zijn doelen van mijn doelgroep?
- Welke producten verkoopt mijn doelgroep? Wat voor werk doen ze?
- Waar woont mijn doelgroep?
- Wat is het inkomen/budget van mijn doelgroep?
- Hoe willen ze het liefst te werk gaan?
- Wat zijn karaktereigenschappen van mijn doelgroep?
- In welke leeftijdscategorie zit mijn doelgroep?
- Waar is mijn doelgroep te vinden?
Aan het eind van deze analyse weten wij wie de (online) doelgroep is en kunnen daardoor gerichtere campagnes en advertenties realiseren.
4. Website analyse
Ontdekken hoe uw website presteert op belangrijke aspecten zoals veiligheid, snelheid en resultaat. Een website is naast een marketingkanaal een platform voor uw bedrijf en daarom moet een website analyse antwoord geven op de volgende vragen:
- Wat zijn de doelstellingen van mijn website?
- Wat is de autoriteit en rang van de website voor verschillende pagina's
- Wat is de snelheid van de website?
- Hoe veilig is de website?
- Wat zijn de resultaten van de website?
5. Social Media Analyse
In een social media analyse gaat het om de antwoorden op de volgende vragen:
- Zijn er social media doelstellingen? Zo ja, welke?
- Wat zijn de resultaten geweest van de gebruikte social media platformen per doelstelling?
- Welke social media platformen hebben de beste verwachte return on investment(ROI) op gebied van aantal nieuwe klanten, naamsbekendheid en/of loyaliteit?
6. Zoekwoordenanalyse
Een zoekwoordonderzoek is het begin van een succesvolle campagne voor een product of producten op het zoeknetwerk. Een zoekwoordonderzoek is een onderzoek naar welke zoekwoorden het meest relevant en lucratief zijn voor uw bedrijf. Voordat er contact is gelegd voeren wij vaak al een beknopt zoekwoordonderzoek uit.
Bij accordatie van bijvoorbeeld het start of ontdekkingspakket voeren wij een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit waarin uw bedrijfsdoelstellingen centraal staan, hieruit volgt een conclusie waaruit wij samen met u een strategie opstellen voor de campagne op het zoeknetwerk. Het resultaat uit dit onderzoek is een shortlist van de woorden die het meest lucratief zijn voor uw product of producten.
Bij de selectie van deze shortlist houden wij rekening met de volgende factoren.
- Zoekvolume
- Concurrentie
- Relevantie
- Koopkracht
Nadat deze zoekwoorden zijn gevonden zal er een plan gemaakt worden. In dat plan staan de doelstellingen voor de return on investment voor deze zoekwoorden en hoe deze doelstellingen behaald gaan worden.