hashtags

Groepen en hashtags omtrent duurzaamheid op LinkedIn

Duurzame groepen op LinkedIn

Op elk social media kanaal zijn er groepen omtrent onderwerpen. Voor LinkedIn niet anders. De juiste groepen vinden is vrij eenvoudig. Je gaat naar de LinkedIn zoekbalk en zoekt naar een onderwerp of thema.

Vervolgens zie je dat er een aantal categorieën uitklappen. Als je vervolgens op groepen klikt krijg je een overzicht van groepen met betrekking tot wat je op hebt gezocht:

Zoek door de lijst om te kijken welke groepen interessant zijn voor jou.

In de bovenstaande lijst zie je bijvoorbeeld:

1. Urgenda

De organisatie voor duurzaamheid en innovatie die Nederland sneller duurzaam wil maken, samen met bedrijven, overheden, maatschappelijke organisaties en particulieren. In deze groep delen professionals hun kennis over o.a duurzame mobiliteit, energie en bouwen. Samen sneller duurzaam!

2. Duurzaam innoveren

Een ontmoetingsbijeenkomst voor mensen uit het bedrijfsleven, de ontwerpwereld, de wetenschap en de politiek.

3. Duurzaam ondernemen

Grootste netwerkgroep voor professionals op het gebied van duurzaam ondernemen, maatschappelijk verantwoord ondernemen ( MVO ), CSR en duurzaamheid en bedrijfsleven. Gekoppeld aan het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen http://www.duurzaam-ondernemen.nl

4. Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) of duurzaam ondernemen is een vorm van ondernemen gericht op economische prestaties (profit), met respect voor de sociale kant (people), binnen de ecologische randvoorwaarden (planet). Deze groep is een netwerk rond dit onderwerp. Het beheer van deze groep wordt gedaan door MVO Nederland

Deze 4 zijn voornamelijk de grootste groepen betreffende duurzaamheid en MVO op LinkedIn op dit moment.

Duurzame Hashtags

Net als op Facebook of Instagram heb je op LinkedIn ook hashtags en veel mensen gebruiken ze wel maar als je eens voor de grap doorklikt op wat ze taggen zie je in de meeste gevallen dat er helemaal volgers zijn op deze hashtags!

Dit heeft natuurlijk niet zoveel zin en daarom kan ik je adviseren om eerst te kijken welke hashtags je doelgroep volgt voordat je deze besluit toe te voegen.

LinkedIn maakt dit echter niet gemakkelijk, de enige manier is om dit in LinkedIn zelf te doen en dit per hashtag op te zoeken.

Je gaat naar LinkedIn zoekbalk

Vervolgens kun je onderzoek doen door wat ze noemen de Alphabet Soup methode toe te passen. Dit werkt als volgt. Als je opzoek bent naar duurzaamheid vul dan bijvoorbeeld #duurzaam in op de zoekbalk.

Je ziet nu dat het wordt aangevuld. Dit zijn hashtags waar daadwerkelijk volume op zit. Vervolgens klik je ze aan en kijk je hoeveel volgers er op de hashtag zitten.

Vervolgens schrijf je dit op, mijn voorkeur is in een Google Sheet. Hierbij wat betreft duurzaamheid een aantal hashtags die wij hebben gevonden:

Nederlandse hashtags

HashtagVolgers
#duurzaamheid9882
#duurzaamondernemen351
#duurzaam7738
#duurzaaminzetbaar67
#mvo213
#circulairiteit151
#circulaire127
#circulaireeconomie799
#biodiversiteit319
#biomassa262
#fairtrade1070
#klimaatneutraal47
#klimaatakkoord336
#klimaatverandering128
#klimaatadaptatie290
#groen97
#groengas34

Meer hashtags gevonden die hierbij passen? We horen het graag!

Engelse hashtags

HashtagVolgers
#sustainable37622
#sustainablebusiness11377
#sustainabledevelopment31528
#sustainablefinance16355
#eco1069
#sdgs2030 (sustainable development goals)1058
#sdg4465

Dit zijn hashtags puur gefocused omtrent het onderwerp van duurzaamheid maar er zijn ook hashtags te vinden omtrent de product of dienst die je hebt.

Dit geldt natuurlijk ook voor groepen.

Wil je hier hulp bij of wil je meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn? Bel naar +31 (0)85 760 00 62 of mail naar [email protected]

Deel deze post