Menu
+31 (0)85 130 24 37 [email protected]
Google AdWords

Google Adwords Plan – Hoofdstukken en vragen

Met Google AdWords worden advertenties op Google beheert. Op deze pagina zijn alle hoofdstukken van een Google AdWords plan te vinden en de vragen die per hoofdstuk beantwoord moeten worden.

Analyse

Structuur

Er kan bijvoorbeeld gekozen worden om de campagnes op te splitsen via doel, doelgroep, product en/of merk of een combinatie van.

Content advertenties

Bepaal de stijl en de onderwerpen in de advertenties. Meer informatie over hoe is te vinden op mijn blogs over content creatie en passende advertenties maken

Monitoring/planning

Volgens een checklist van SEMrush en Hubspot wat grote partijen zijn in de online marketing wereld is de volgende planning aan te raden:

Wekelijks/Maandelijks

  • Controleren en onderzoeken van keywords
  • Nieuwe advertenties creeëren en slecht presterende advertenties weghalen.
  • Het controleren van budgetten
  • Aanpassen van biedingen
  • Controleren van zoek opdrachten
  • De resultaten rapporteren en analyseren
  • Landingspagina’s verbeteren
  • Aanpassen van doelgroep op basis van data.

Dit zijn best practices, echter kan op besloten worden op de dagelijkse taken te veranderen naar wekelijkse taken. Dit hangt van het budget af voor Google AdWords.

Post Series: De Online Marketing Gids

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *