Menu
+31 (0)85 130 24 37 [email protected]

Op deze pagina vindt u alle gebruikte definities die wij gebruiken in de beschrijving van het proces van het startpakket, het ontdekkingspakket en het groeipakket.

Google AdWords: Het platform waarmee Google het mogelijk maakt om te adverteren op hun zoekmachine en de aangesloten websites die bij het Googlenetwerk horen.

AdWords budget: Het budget wat u besteed in Google AdWords.

Het Google Netwerk bestaande uit het zoeknetwerk en het display netwerk. Het zoeknetwerk is adverteren direct op de zoekmachine van Google en het display netwerk is het adverteren op de websites aangesloten op Google. Voor meer informatie zie: https://www.youtube.com/watch?v=MTEO7CyHoQw

Campagne: Een campagne is een set van advertentiegroepen en advertenties gericht op het zoeknetwerk of het display netwerk van Google. Het zoeknetwerk zijn de resultaten in de zoekmachine, het display netwerk zijn alle websites die aangesloten zijn bij Google.

Advertentie groep: Een advertentiegroep zoals de naam impliceert, groepeert advertenties op basis van sleutelwoorden. Via advertentiegroepen kunnen er relevantere advertenties komen en daardoor kunnen de kosten per klik voor nieuwe bezoekers op uw website worden verlaagd.

Advertentie extensie: Google AdWords biedt een aantal extra mogelijkheden omtrent advertenties. Zo kan uw telefoonnummer, uw prijzen, uw recensies en nog veel meer toegevoegd worden. Door het toevoegen van extensies zullen uw advertenties beter presteren.

Doelgroep analyse: Een doelgroep analyse in het groeipakket wordt gedaan door u vragen te stellen en door tijdens de optimalisatie momenten te ontdekken welke doelgroepen het meest interactie vertonen met de advertenties over uw producten en diensten. Daarnaast wordt in Google Analytics de doelgroep geanalyseerd.

Zoekwoorden onderzoek: Een zoekwoorden onderzoek waarbij we producten en diensten van uw bedrijf onderzoeken. Er wordt gekeken welke zoekwoorden interessant zijn op het gebied van relevantie, intentie, populariteit en geschatte winsten.

Optimalisatie moment: Het moment waarbij uw AdWords Specialist uw campagne naloopt en de sleutelwoorden, de biedingen en de advertenties controleert en optimaliseert.

Automatische rapportage: Via Google AdWords sturen wij naar u wekelijkse rapportages van het resultaat.

Google Analytics: Een platform die de interacties op uw website meet en categoriseert. Met Google Analytics kunt u diepgaandere informatie inwinnen over uw doelgroep, uw marketing prestaties, uw doelen en meer.

Conversie: Een conversie is een gewenste handeling van een bezoeker, lead of klant. Een voorbeeld van een conversie is een bezoeker op uw website die een contactformulier invult.

Remarketing: Wanneer er een advertentie wordt getoond aan een specifieke groep mensen die al eens een advertentie hebben gezien van uw bedrijf of op uw website zijn geweest heet dat remarketing.

A-B testing: Het testen van twee verschillende opties op uw website in een bepaalde tijd om te ontdekken wat beter werkt.